KONTAKTY

Klub chovatelů dostihových chrtů Lednice
Korespondenční adresa - Václavkova 165
691 44 Lednice
napište nám
dostihová dráha Lednice GPS:
48°48´22.703"N, 16°47´58.850"E

NOVINKY

arr3REGISTRACE K PŘIHLÁŠKÁM !Majitelé jednoho psa, mohou využít registraci ke snadnému přihlášení. Po registraci zvířete, již... arr3Přihlášky k licenčním a tréninkovým běhům v den dostihu         Pokud přihlásíte svého psa k tréninkovým, či licenčním běhům v den dostihu, musí také...


Úvod » Historie dráhy

Historie dráhy

První stálá dostihová dráha pro chrty v Československu, nyní v České republice. Budeme-li ovšem důslední, potom nejen v Československu, ale i v socialistických státech, protože dráha ve Vácu, už od začátku neměla parametry dle mezinárodního dostihového řádu UICL. Psal se rok 1977 a v srdci lednicko – valtického areálu, na místě bývalého bažiska, byla nadšenci zbudována první dráha. Kdo nebyl na prvních lednických dostizích v roce 1977, ten už ji nikdy neviděl. Byla to dráha bez klopených zatáček, budovaná s dosti skromnými úmysly, která vznikla takřka za pár týdnů. Avšak i toto skromné dílo stálo nemálo dobrovolné práce a energie dostihových nadšenců. Ale po výpravě do již zmíněného Vácu, kam se vydalo trio Trávníček, Kaňová, Hurt, se v Lednici pracovalo vždy jen s maximálními cíli a motem ,, Buďme realisté – požadujme nemožné “. A tak se přes zimu 1977/78 začalo znovu hýbat zemí. Dráha byla posunuta, byly navršeny klopené zatáčky a ze středu plochy bylo shrnuto 800 m3 zeminy. Celkem bylo do 17.4.1978 v pohybu cca 3000 m3 zeminy. Hned potom se betonovaly sloupky vnitřního a vnějšího ohrazení, na které se nakonec připevnilo pletivo. Poté začala ta úmorná práce s trávníkem, jejíž popis laikovi mnoho neřekne a pro odborníka, je zbytečné o tom psát. Rozloha dráhy / bez vnitřního prostoru/, se rovná rozloze středního fotbalového hřiště. V té době ještě v Lednici nebyla technika, na jejíž pořízení padla polovina dotace od Svazu až v roce 1980.

Dráha samotná tedy stála a hned se začalo plánovat dál. Měl to být nekonečný zajíc, ale byly nutnější práce. Přestože stojí dráha na bažisku, bylo nutné instalovat zavlažování, bez kterého by ten hlavní kapitál každé prvotřídní dráhy – trávník – odešel po dvou sezonách. Sehnalo se tedy vyřazené čerpadlo, opravilo se, natáhly se trubky a bylo to. Potom přišli na řadu diváci. Znovu se tedy další kubíky zeminy přesouvali tentokrát za vnější ohrazení. Další přišly na řadu vypůjčené tribuny.

Na začátku roku 1980 se ve Vácu, konalo zasedání UICL, kde byl učiněn definitivní krok k zmezinárodnění Lednice. Začala blesková výstavba sociálního zařízení, které sloužilo již k mezinárodním dostihům v červenci. Počítalo se s další dotací a s nástavbou, takže s definitivní úpravou se ani moc nespěchalo. Peníze však nepřišly, takže stojí zatím jen přízemí s WC a umývárnami. Po sezoně byla vyvrtána ještě vlastní studna, která odstranila problémy s vodou.

Dráha má parametry dle UICL: Délka 480/365 m, šířka nejméně 8,70 m, zatáčky r = 40 m, klopení 8 %.

                                                                                 

Zdroj :Klub Chovatelů chrtů a dalmatinů, Ročenka 1980

                                                                                                            


OTQ2ZTdmZ